RENKLERİN DİLİ
KIRMIZI:Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir
renktir. Mutluluğu temsil eder. Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı,
canlılığı ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve
kararlılığı gösterir.İştah açar. O yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu
logosunda kırmızıyı kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını
hızlandırır. Yanlış bir inanış vardır; boğaların kırmızıya saldırdığı sanılır.
Oysa boğalar renk körüdür. Kırmızıya değil, kendilerine sallanan koyu renkli
beze saldırır.
YEŞİL :Duygusal olarak bizi en çok etkileyen bir organımız olan kalp
organının , bu rengin yaydığı enerji alanında olduğu düşünülür. Doğanın ve
baharın rengidir. Güven veren renktir. O yüzden bankaların logolarında hakim
renktir. Yeşil yaratıcılığı körükler. Bu yüzden büyük lokanta mutfaklarında
yeşil tercih edilir. Hastanelerde de yeşil rahatlatıcı özelliği nedeniyle
kullanılır. Yeşil alanda insanların daha az mide rahatsızlığı çektiği
saptanmıştır.
SİYAH
:Duygusallığı ve hüznü
simgeler. Gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda siyah matemi temsil
ederken, Japonya’da siyah mutluluktur. Siyah fonda kullanılırsa karamsarlığı
çağrıştırır. Einstein konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı
olmayan odaları tercih ederdi.
MAVİ :Vücudumuzda boğaz bölgesini yansıtan bir renktir. Mavi renk
gökyüzünün ve geniş ufukların, denizin simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak
bakışlılığı simgeler. Huzuru temsil eder ve sakinleştirir. Araplar mavinin kan
akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir. Batıda
intiharları azaltmak için köprü ayaklarını maviye boyarlar. Duvarları mavi olan
okullarda çocukların daha az yaramazlık yaptığı saptanmıştır.
LACİVERT
: Kozmik renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu,
otoriteyi, verimliliği simgeler. O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası
logolarında laciverdi kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha
karizmatik ve inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü
imajı bırakır.
MOR
:Eskiden beri ihtişam ve
lüksün son basamağı olarak düşünülür. Tarih , yüksek sınıfların, saray
mensuplarının daima morla bezendiklerini kaydeder. Nevrotik duyguları açığa
çıkardığından, insanların bilinçaltını korkuttuğu saptanmıştır. İntihar
edenlerin beğendiği renktir.
PEMBE :Uyum ,neşe , şirinliğin ve sevginin simgesi. Rahat hissettiren ve
dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgahtarlarına pembe
üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin diye. Pembe aynı
zamanda çocuk rengidir.
SARI
:Sarı zeka , incelik ve
pratiklikle ilgilidir. Toplumsal yaşamı ve birlikte çalışmayı yansıtan bir
anlamı vardır. Geçiciliğin ve dikkat çekiciliğin sembolüdür. Dikkat
çekiciliğinden dolayı dünyada taksiler sarıdır. Sarı ayrıca hüzün ve özlemin
rengidir. Sonbaharın tüm hüzünlü güzelliğinde onun her rengini izlemek
mümkündür.
BEYAZ:Temizliği ve saflığı temsil eder. İstikrarı,
devamlılığı simgeler. Politikacılar beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst
izlenimi vermek isterler.
KAHVERENGİ :Gerçekçiliğin, plan ve sistemin rengidir. Kansas
Ünv.’de bir sergide, duvarların rengi değiştirilebilir hale getirilmiş. Fonda
beyaz kullanıldığında insanlar sergide yavaş hareket etmiş. Fon kahverengiye
döndüğünde ise insanlar müzede daha çok yeri daha az zamanda gezmişler.
Kahverengi insanı hızlandırır. Bu yüzden fastfoodlar iç mekanda kahverengi
kullanır. Kahverengi toprak rengidir. Kıyafetlerde pek tercih edilmez, çünkü
kahverengi giyen insanlar kalabalıkta dikkat çekmezler.
No comments:
Post a Comment